POWIAT ŚREDZKI
Echo Średzkie

Niezbędnik kibica - przygotuj się do EURO

Wuwzele fot.: Zbigniew Warzyński / Express-Miejski.pl

Do EURO zostało już coraz mniej czasu. Aby przeżyć niezapomniane chwile podczas meczów, warto zaopatrzyć się w zestawy kibica. Przenieśmy się choć na moment do świata pełnych emocji i pokażmy że w Polsce są najlepsi kibice!

Mistrzostwa Europy zawsze wiążą się wieloma przygotowaniami i zaangażowaniem ze strony kraju, który jest ich gospodarzem. Polacy również chcą pokazać Europie, że są wiernymi kibicami oddanymi swojej reprezentacji. EURO 2012 to pierwsze tak prestiżowe wydarzenie sportowe w naszym kraju, dlatego staramy się aby jak najlepiej przyjąć kibiców z całej Europy. Chcemy umożliwić im niezapomniane przeżycia i pokazać, że jesteśmy gościnnym krajem otwartym na inne kultury i narodowości. EURO 2012 to nie tylko piękne, nowoczesne stadiony, infrastruktura, zabezpieczenia, wywiady z organizatorami i politykami. Mistrzostwa Europy to przede wszystkim kibice, ich wiara w zwycięstwo reprezentacji narodowej, dzięki której każdy z nich może przez chwile poczuć się kimś ważnym. Każdy z nas chce jak najlepiej przygotować się do tego wielkiego sportowego święta, dlatego już od dłuższego czasu asortymenty sklepów proponują nam zestawy kibica i gadżety nawiązujące do EURO 2012.

Czas Mistrzostw to czas w którym kibice nie oszczędzają pieniędzy na produktach i akcesoriach związanych z EURO. Jest to gorący okres również  dla sprzedawców, którzy tworzą specjalne promocyjne oferty dla Klientów.  Wyniki badań umieszczonych na media2.pl  pokazują, że głównie decydujemy się na zakup flagi narodowej, szalika, koszulki czy też trąbki (19%). Mniejszym zainteresowaniem dopingowania drużyny (7%) związane jest z malowaniem twarzy i ciała.  Konkurencja na rynku jest dość duża, dlatego stroje i akcesoria dostępne są w różnych cenach i w różnych modelach. W sklepach odnotowano zdecydowany wzrost zainteresowania koszulkami meczowymi tzw. replikami. To one są najczęściej kupowane przez kibiców. Trend ten ma tak naprawdę zasięg globalny. Dużą popularnością cieszą się koszulki zagranicznych piłkarzy i dochody z nich przekraczają niewyobrażalne sumy. Koszulka Realu Madryt Cristiano Ronaldo została sprzedana w ponad milionie egzemplarzy. Dla kibiców koszulka jest ważnym dodatkiem i symbolem przynależności do konkretnej drużyny. Polskie stroje reprezentacji na turniej Euro2012 zajęły trzecie miejsce w rankingu na najlepsze stroje przygotowane na mistrzostwa w Polsce i na Ukrainie.

"Stroje Polski są całkiem eleganckie. Koszulki wyjazdowe wyglądają podobnie, kolor czerwony zastępuje biały." - napisał bleacherreport.com .

Okazuje się także, że koszulki reprezentacji Polski są najdroższe. Jest to ceniony towar i sprzedawcy zdają sobie sprawę z popularności produktu. To w szwedzkim sklepie internetowym, najdroższym strojem jest koszulka „Polska”, kosztuje 655 koron, czyli około 312zł.

Koszulki, choć zawsze cieszyły się dużą popularnością, obecnie sprzedają się zaskakująco szybko. Zainteresowanie pozostałymi produktami EURO, jest naprawdę duże, dlatego dysponujemy szerokim asortymentem zestawów Kibica” – mówi Maciej Łopaciński, Menedżer Kategorii Gry zespołowe Go Sport.

Kulturalny doping

Zestaw kibica to akcesoria, ubrania sportowe, ale również warto pamiętać, aby w tym czasie nie zabrakło prawdziwego i kulturalnego dopingowania. To w jaki sposób zachowujemy się na trybunach, świadczy o naszej kulturze osobistej. Często jednak niepotrzebnie pod wpływem emocji padają z ust wulgaryzmy. Kibicujmy bez prowokacji, czyli szanujmy kibiców przeciwnych drużyn, nie obrażajmy i starajmy się zachować wysoką kulturę osobistą. Wyniki badań przeprowadzone przez łódzkich studentów pokazują, że klaskanie (84%) i śpiewanie (81%) są najczęstszymi  sposobami kibicowania drużynie. Dopingując naszych zawodników, dodajemy im zapału do walki oraz wiarę w zwycięstwo.

Warto mieć również na uwadze, że wśród kibiców są rodzice z małymi dziećmi i dlatego pozwólmy na stworzenie rodzinnej oraz  przyjaznej atmosfery maluchom. Zaszczepiajmy pasje sportowe i skupmy się na zdrowej rywalizacji. Pokażmy się z jak najlepszej strony tworząc przyjazny obraz polskich kibiców.

Mat. prasowe

REKLAMA