Od drobiazgów typu brelok do kluczy poprzez elementy odzieży, telefony komórkowe i aparaty fotograficzne, a na notebookach i rowerach kończąc tak prezentuje się długa lista rzeczy zagubionych, które trafiły do Miejskiego Biura Rzeczy Znalezionych prowadzonego przez wrocławski Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta.
Co jeszcze widnieje na liście depozytów i jak w ogóle funkcjonuje Biuro? Oto kilka podstawowych zagadnień.
Do Miejskiego Biura Rzeczy Znalezionych przy ul. Długiej 49 trafiają przedmioty pozostawione w tramwajach i autobusach oraz miejscach publicznych na terenie Wrocławia. Przynieść może je tu każdy – osoba prywatna, policjant lub strażnik miejski. Jednak nie wszystkie rzeczy owa instytucja przyjmuje. Jeśli znalazłeś przedmiot z poniższej listy bądź pewien, że zostaniesz odesłany z powrotem razem ze znaleziskiem.
Biuro nie przyjmuje rzeczy:
Różaniec, lampa solarowa, czapka wełniana brązowo-malinowa, dziecięcy wózek oraz inne rzeczy znajdujące się w, aktualizowanym co pewien czas, wykazie rzeczy zgubionych, przechowywane są tutaj przez okres dwóch lat. W przypadku nieodebrania przedmiotów w tym okresie sporządzany jest wniosek do sądu o likwidację depozytów lub przejęcie ich na rzecz skarbu państwa przez urząd skarbowy.
Osoba, która znajdzie na tej liście swoją zgubę odbierze ją w siedzibie ZDiUM, konkretnie w budynku H, od poniedziałku do piątku w godzinach od 08:00 do 14:00. Warto sprawdzić, ile czasu dana rzecz przeleżała w Biurze, bo za przechowywanie zguby naliczana jest opłata w wysokości 5 zł za każdy rozpoczęty miesiąc depozytu.
Wszelkie informacje o zaginionych przedmiotach można również uzyskać pod numerem tel. 71 376-08-96.
Express-Miejski.pl / Sylwia Stwora
REKLAMA
REKLAMA