Każdy właściciel sklepu internetowego wie, że konkurencja w e-commerce jest ogromna. Aby odnieść sukces, nie wystarczy tylko mieć świetny asortyment czy atrakcyjne ceny.
Kluczem do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej jest efektywne pozycjonowanie strony internetowej. W poniższym artykule omówimy, czym jest pozycjonowanie, jakie strategie i wyzwania niesie ze sobą dla e-commerce oraz jak dobra agencja może pomóc w osiągnięciu sukcesu.
Pozycjonowaniem stron internetowych nazywamy wszelkie działania, których celem jest zwiększenie widoczności witryny w wynikach wyszukiwania. Dla sklepów internetowych jest to kluczowy element strategii marketingowej, ponieważ większość klientów poszukuje produktów w internecie poprzez wyszukiwarki, takie jak Google. Pozycjonowanie łączy w sobie content marketing, link building, analitykę internetową i SEO, czyli optymalizację stron internetowych. Samo SEO dzieli się na dwa główne obszary:
Pozycjonowanie w e-commerce może być wyzwaniem, zwłaszcza w branży, w której panuje duża konkurencja. Działania związane z pozycjonowaniem mogą różnić się w zależności od branży, budowy strony internetowej, a także aktualnej pozycji witryny. Oto niektóre z kluczowych działań i wyzwań:
To przykładowe działania, na których może koncentrować się usługa pozycjonowania. Kluczowe jest zatem przeprowadzenie audytu SEO, który pozwoli rozpoznać mocne i słabe strony witryny. Sporym wyzwaniem może być pozycjonowanie strony należącej do firmy z tzw. branż z zakazem reklamy. Dotyczy to np. branży medycznej czy tytoniowej.
Konkluzja jest taka, że pozycjonowanie to coś, co należy zlecić specjalistom. Jeśli działać w e-commerce w Krakowie i szukasz firmy, która zadba o wysokie pozycje w Google Twojej strony, skontaktuj się z agencją Semcore. Firma ta ma doświadczenie w dziedzinie SEO i UX, a ich strategie są dostosowywane do indywidualnych potrzeb klientów. Postaw na pozycjonowanie stron Semcore Kraków!
materiał sponsorowany
REKLAMA
REKLAMA