Zdjęcie ilustracyjne fot.: mpr
Wójt Gminy Udanin ogłasza nabór na stanowisko Zastępcy Skarbnika – głównego księgowego Urzędu Gminy Udanin
I. Wymagania w stosunku do kandydatów:
a. Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- brak prawomocnego skazania za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe,
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe,
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wymienionym stanowisku,
- staż pracy - minimum 7 lata, wykształcenie – ukończenie ekonomicznych jednolitych studiów magisterskich, ekonomicznych wyższych studiów zawodowych, uzupełniających ekonomicznych studiów magisterskich lub ekonomicznych studiów podyplomowych i posiadanie co najmniej 5 letniej praktyki w księgowości budżetowej.
b. Wymagania dodatkowe:
znajomość przepisów z zakresu administracji publicznej, a w szczególności ustaw:
- o samorządzie gminnym,
- o pracownikach samorządowych,
- o finansach publicznych,
- o rachunkowości, oraz przepisów dotyczących rachunkowości budżetowej jednostek samorządu terytorialnego,
- o dochodach jednostek samorządu terytorialnego,
- o podatkach i opłatach lokalnych,
- o sprawozdawczości budżetowej i finansowej jednostek samorządu terytorialnego,
- o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
- Kodeks postępowania administracyjnego,
- Prawo zamówień publicznych.
- doświadczenie zawodowe – wskazane doświadczenie w pracy w administracji publicznej oraz w kierowaniu zespołem,
- predyspozycje osobowościowe – umiejętność pracy w zespole, komunikacja, umiejętność planowania i organizacji pracy,
- inne – biegła znajomość obsługi komputera (znajomość programów księgowości budżetowej, Windows, Microsoft Office).
II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
Zadania głównego księgowego jednostki sektora finansów publicznych określa art. 54 ust.1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2021 poz. 305).
Główny księgowy Urzędu, wykonuje zadania określone przez Wójta Gminy Udanin, wg właściwości – z uwzględnieniem przepisów szczególnych, dotyczących praw i obowiązków głównych księgowych budżetu, a w szczególności:
- Organizowanie, nadzór nad rachunkowością oraz prowadzenie czynności zgodnie z obowiązującymi przepisami, (główny zakres stosunku pracy).
- Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi. Sporządzanie przelewów bankowych, przekazywanie środków jednostkom organizacyjnym i dysponentom ,
- Dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych oraz ich zgodności z planem finansowym,
- Nadzór, prowadzenie wyodrębnionej ewidencji wydatków pochodzących z budżetu UE oraz innych dotacji podlegających rozliczeniu.
- Nadzór nad sporządzaniem listy płac, rozliczaniem podatków i opłat oraz składek na ubezpieczenia społeczne, zdrowotne i inne,
- Przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych z zakresu wykonywanych czynności.
- Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych z zakresu prowadzenia rachunkowości, w szczególności planu kont, obiegu dokumentów, kontroli dokumentów, przeprowadzania inwentaryzacji.
- Kontrola formalno – rachunkowa sprawozdań jednostek organizacyjnych Gminy.
- Przygotowanie danych do opracowania okresowych sprawozdań opisowych, analiz z wykonania budżetu Gmin y Udanin,
- Koordynacja pracy Referatu Finansowego, czuwanie nad zachowaniem równowagi budżetowej.
- Sprawdzanie dowodów księgowych pod względem formalno-rachunkowym, dekretowanie faktur, funduszy pomocowych i przygotowywanie ich do zapłaty oraz prowadzenie niezbędnych ewidencji w tym zakresie.
- Prowadzenie niezbędnych ksiąg rachunkowych dla organu finansowego (budżet ) oraz wydatków zgodnie z ustawą o rachunkowości. Księgowanie zdarzeń gospodarczych dotyczących wydatków i dochodów (obsługa programu „FK”). Ewidencja syntetyczna i analityczna - dochodów budżetu (organ) oraz wydatków jednostki budżetowej Urząd. Wprowadzanie zarządzeń, uchwał do budżetu oraz zmian w systemie Tensoft.
- Prowadzenie kontroli finansowej w jednostkach organizacyjnych Gminy,
- Uzgadnianie ewidencji syntetycznej z ewidencją analityczną na poszczególnych stanowiskach, uzgadnianie zaangażowania realizowanych wydatków,
- Przeprowadzenie inwentaryzacji kont księgowych aktywów i pasywów, rozliczania inwentaryzacji, środków trwałych w tym w budowie, pozostałych środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych,
- Sporządzanie sprawozdań budżetowych i finansowych - jednostkowych, zbiorczych, kwartalnych, rocznych oraz wprowadza je do programu BESTA,(obsługa programu „Bestia”). (Sporządzanie bilansu budżetu jednostki, zbiorczych bilansów, zestawień zmian funduszy oraz rachunku zysku i strat podległych jednostek).
- Rozliczanie otrzymanych dotacji na zadania zlecone i własne, na zadania bieżące i inwestycje, zakupy inwestycyjne pod względem formalno-rachunkowym.
- Przygotowanie planów finansowych wydatków jednostki oraz przedkładanie projektów zmian w planie wydatków,
- Terminowe sporządzanie sprawozdania z zakresu gospodarowania majątkiem, dochodami budżetu gminy – F-01, FR -03 oraz pozostałymi sprawozdaniami GUS-u.
- Przygotowywanie materiałów niezbędnych do opracowania projektu budżetu Urzędu i budżetu Gminy- według ustaleń Skarbnika Gminy.
- Przekazywanie środków pieniężnych na wydatki jednostek, na podstawie złożonych wniosków zapotrzebowania lub zgodnie z harmonogramem wydatków budżetowych.
- Kontrola legalności dokumentów dotyczących wykonywania budżetu.
- Kontrola i rozliczanie podległych jednostek w zakresie wykorzystania środków na wydatki i terminowego wpłacania dochodów do budżetu.
- Współpraca z Urzędami Skarbowymi na terenie kraju w zakresie realizacji dochodów dla budżetu miasta i ich rozliczanie w tym zakresie.
- Nadzór nad sprawami z zakresu podatków i opłat lokalnych oraz nadzór nad rozliczaniem przez gminę podatku VAT,
- Sporządzanie analizy realizacji budżetu m.in. wydatków,
- Przygotowanie materiałów planistycznych do projektu budżetu na rok następny,
- Współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi gminy w sprawie efektywnego pozyskiwania środków zewnętrznych z: instytucji rządowych – resortowych, instytucji samorządowych, organizacji pozarządowych, fundacji itp.,
- Prowadzenie rozliczeń, sprawozdań i archiwizowanie dokumentacji związanej z prowadzonymi sprawami.
- Wykonywanie innych, nie ujętych w niniejszym zakresie spraw doraźnych zleconych przez Skarbnika Gminy oraz bieżące informowanie o stanie prowadzonych spraw i zaistniałych problemach.
- Zastępstwo Skarbnika Gminy oraz innych osób z Referatu Finansowego podczas ich dłuższej nieobecności,
III. Warunki pracy:
- praca biurowa, przy komputerze,
- szkolenia, konferencje, wyjazdy służbowe,
- praca przy sztucznym/naturalnym oświetleniu,
- bariery architektoniczne: budynek nie jest wyposażony w windę,
- zatrudnienie w pełnym wymiarze czasu pracy, na podstawie umowy o pracę
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób z niepełnosprawnościami nie przekroczył 6%.
IV. Wymagane dokumenty:
- życiorys – CV
- list motywacyjny
- kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje,
- kserokopie świadectw pracy,
- kwestionariusz osoby dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (załącznik do niniejszego ogłoszenia),
- oświadczenie o posiadanym obywatelstwie,
- oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności o czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych
- oświadczenie o zapoznaniu się z informacją dotyczącą przetwarzania danych osobowych dla kandydatów biorących udział w naborze na wolne stanowisko urzędnicze (załącznik do niniejszego ogłoszenia),
- zgoda na przetwarzanie przez Administratora danych osobowych określonych w wymaganych dokumentach, w celu prowadzenia naboru na stanowisko wskazane w ogłoszeniu.Wszystkie sporządzone przez kandydata dokumenty winny być przez niego własnoręcznie podpisane, a każda strona parafowana. W przypadku kopii dokumentów winny posiadać podpisaną przez kandydata klauzulę: „Potwierdzam zgodność z oryginałem”.
V. Miejsce i termin składania dokumentów:
Dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie z adnotacją „Nabór na stanowisko Zastępcy Skarbnika – głównego księgowego Urzędu Gminy Udanin”, w sekretariacie Urzędu Gminy Udanin 26, lub przesłać pocztą na adres Urząd Gminy Udanin 26, 55-340 Udanin, w terminie do dnia 23 grudnia 2021r. (decyduje data wpływu do Urzędu Gminy Udanin).
Dokumenty, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Kandydaci spełniający wymogi formalne zostaną poinformowani telefoniczne lub na podany adres mailowy o terminie przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej (https://biuletyn.net/udanin/) oraz na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy Udanin.
Oferty kandydatów niezakwalifikowanych do kolejnych etapów oraz kandydatów wskazanych w protokole naboru będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru. Po ww. terminie nieodebrane osobiście, zostaną komisyjnie zniszczone.
Gmina Udanin