Miesiąc temu opuściły niemiecką fabrykę, 14 dni temu Szczecin. Od piątku są w Malczycach i w dwóch konwojach pojadą do Łodzi.
Taki ładunek w porcie w Malczycach nie zdarza się zbyt często. Trzy barki dostarczyły tam w piątek elementy urządzenia TBM, które będzie drążyć w Łodzi tunel średnicowy. Sprzęt zamówiło PKP, w związku z inwestycjami mającymi unowocześnić kolej.
Elementy robią wrażenie. Największa część i "serce" urządzenia - turbina ważyła 256 ton. Pozostałe części od 180 do 240. W piątek sześć zestawów opuściło port. Kolejne sześć wyjedzie niedzielnym konwojem. Oprócz ogromnej wagi, urządzenia będą też szerokie na 8 metrów. Start konwoju zaplanowano na godz. 21.00.
– Do realizacji tego przedsięwzięcia przygotowaliśmy się od października 2019 roku. Sprawdziliśmy wszystkie możliwe opcje transportu tych elementów, bo z powodu rozmiaru i masy nie mogły one zwyczajnie pojechać do Łodzi drogami. Kiedy już wszystkie możliwe warianty odpadły – drogami do Wrocławia, do Płocka, Wartą do portu w Poznaniu, odkryliśmy Malczyce – mówi Kamil Trubiłowicz właściciel firmy Cardan Logistics, która zajęła się transportem tych elementów.
Kolejnym wyzwaniem była Odra. – Poziom Odry był i jest bardzo niski, niemniej na prośbę inwestora woda została spiętrzona i wypuszczana stopniowo, tak aby barki mogły dotrzeć do celu. Udało się pokonać Odrę, utrudnienia w Głogowie i goniący nas czas – dodaje Trubiłowicz.
Urządzenie, które powstanie po złożeniu wszystkich elementów będzie ważyć 1300 ton.
Korzystając z okazji przypominamy, o niepozostawianie w niedzielę samochodów na trasie przejazdu II konwoju tj. na docinku - port, ul. Portowa, ul. Mickiewicza, ul. 1-go maja aż do DK 94.
Piątkowy konwój wyglądał tak:
eska
REKLAMA
REKLAMA