23 maja podpisana zostanie umowa na wykonanie analizy techniczno–ekonomiczno–logistycznej autostrady A4.
Analiza ma udzielić odpowiedzi na pytanie o dalsze losy autostrady A4 na trasie Wrocław-Krzyżowa. - Zadaniem projektantów będzie przeanalizowanie możliwych wariantów kompleksowych działań, mających na celu poprawę sytuacji w zakresie bezpieczeństwa, przepustowości i funkcjonalności dolnośląskiego odcinka autostrady A4 - informują pracownicy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Aktualnie rozważane są trzy warianty rozwiązań:
Wariant 1 – Rozbudowa istniejącej autostrady A4 w następujący sposób: budowa jednej jezdni (3 pasy ruchu + pas awaryjny) równolegle do istniejącej A4, po wcześniejszej przebudowie węzłów i budowie nowych obiektów inżynierskich, następnie przełożenie ruchu na wybudowaną nitkę, rozbiórka starej nawierzchni i budowa drugiej nitki (3 pasy ruchu + pas awaryjny);
Wariant 2 – budowa A4 w nowym korytarzu przebiegającym stroną południową od np. węzła Wrocław Wschód do węzła z istniejącą A4 np. na wysokości Legnicy (z uwzględnieniem budowanej S3) i rozbudowa A4 po śladzie na odc. Legnica – Krzyżowa (zgodnie z wariantem 1). Na istniejącym ciągu A4 (na długości odcinka, który byłby zastąpiony nowym przebiegiem) przeanalizowanie wyburzenia obiektów inżynierskich i budowa skrzyżowań jednopoziomowych;
Wariant 3 – budowa A4 w nowym korytarzu przebiegającym stroną południową od np. węzła Wrocław Wschód do węzła Krzyżowa, a na istniejącym ciągu A4 przenalizowanie wyburzenia obiektów inżynierskich i budowa skrzyżowań jednopoziomowych.
Przetarg na wykonanie dokumentacji ogłoszno w styczniu. Wpłynęło osiem ofert opiewających na kwoty od 1.7 mln do 12.3 mln. Najniższą cenę zaproponowała firma WYG International z Warszawy i to ona zrealizuje zadanie. 23 maja podpisana zostanie umowa z wykonawcą. Dalsze losy autostrady A4 i to, czy zostanie przebudowana, czy wybudowana od nowa, poznamy najszybciej pod koniec 2020 roku.
emka
REKLAMA
REKLAMA