Zdjęcie ilustracyjne fot.: sxc.hu
Podpisano porozumienie, którego celem jest popularyzacja wiedzy konsumenckiej wśród starszej części społeczeństwa.
W trosce o bezpieczeństwo seniorów zostało podpisane porozumienie pomiędzy Komendantem Głównym Policji, prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, prezesem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz prezesem Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.
Kampania prowadzona jest pod hasłem: "Seniorze, nie daj się oszukać!". Jej celem jest ostrzeganie konsumentów przed nieuczciwymi zachowaniami niektórych przedsiębiorców w trakcie zawierania umów poza lokalem, czyli na pokazach lub w domach. Problem dotyczy zakupów garnków, pościeli lub urządzeń medycznych, czy też sprzedaży usług telekomunikacyjnych, dostarczania gazu lub prądu.
Często konsumenci ― przede wszystkim seniorzy ― są wprowadzani w błąd i ponoszą w związku z tym dotkliwe straty finansowe, zaciągając wysokie zobowiązania kredytowe, bądź płacąc karę umowną z tytułu zerwania umowy z dotychczasowym dostawcą usług.
Materiałem informacyjnym opracowanym przez UOKiK są dwa spoty, które zwracają uwagę na zagrożenie, informują o prawie odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem oraz zachęcają do skorzystania z bezpłatnej porady prawnej.
KPP Środa Śląska