Obsługa numeru 997 w CPR umożliwi, w razie potrzeby, automatyczne przekierowanie połączenia do innego CPR, np. w przypadku zajętości wszystkich operatorów. Tam zgłoszenie zostanie przyjęte niezwłocznie i przekazane do właściwej miejscowo jednostki Policji, a to wpłynie na szybkość podjęcia interwencji przez służby. Tego rodzaju rozwiązanie doskonale sprawdza się już od kilku lat w przypadku numeru 112, gdzie czas oczekiwania średnio wynosi zaledwie 10-12 sekund. Tak samo będzie z numerem 997, ponieważ będzie on funkcjonował w oparciu o nowoczesną infrastrukturę teletechniczną, w ramach której działa numer 112.
Przejęcie obsługi 997 w CPR w poszczególnych województwach zostało już zrealizowane. Województwo dolnośląskie jest ujęte w harmonogramie MSWiA jako ostatnie, z uwagi na zakończoną na początku listopada tego roku inwestycję Zintegrowanego Centrum Bezpieczeństwa Wojewody Dolnośląskiego we Wrocławiu, gdzie zlokalizowane jest Centrum Powiadamiania Ratunkowego, przeniesione wraz z całą infrastrukturą z dotychczasowej lokalizacji.
Obecnie w Centrum Powiadamiania Ratunkowego we Wrocławiu przez całą dobę dyżur pełni około 12-14 osób.
Harmonogram przejęcie przez centrum powiadamiania ratunkowego we Wrocławiu obsługi numeru alarmowego Policji 997:
• 4 grudnia – KPP w Górze, Miliczu, Oleśnicy i Oławie
• 5 grudnia – KPP w Strzelinie, Środzie Śląskiej, Trzebnicy i Wołowie
• 6 grudnia – KMP w Wałbrzychu oraz KPP w Dzierżoniowie, Kłodzku i Świdnicy
• 7 grudnia – KMP w Jeleniej Górze oraz KPP w Ząbkowicach Śląskich, Bolesławcu i Kamiennej Górze
• 10 grudnia – KPP w Lubaniu, Lwówku Śląskim i Zgorzelcu
• 11 grudnia – KPP w Głogowie, Jaworze i Lubinie
• 12 grudnia – KMP w Legnicy oraz KPP w Polkowicach i Złotoryi