Uwaga posiadacze kart Mastercard! Sprawdźcie swoje konta. Jeśli w ostatnim czasie dokonywaliście płatności bezgotówkowej z konta mogło zniknąć wam więcej pieniędzy.
Do zdublowania płatności oraz wypłat z bankomatów dokonanych niektórymi kartami doszło na pewno 1 kwietnia na terenie całego kraju. Nie był to jednak prima aprillis, a błąd techniczny. Klienci mogą jednak spać spokojnie. Pieniądze niebawem zostaną zwrócone im na konto.
– Awaria została już usunięta. Obecnie wyjaśniamy przyczyny tego technicznego błędu. Jednocześnie intensywnie pracujemy nad identyfikacją wszystkich zdublowanych transakcji i ich korektą, aby konsumenci jak najszybciej otrzymali zwrot błędnie pobranych środków - możemy przeczytać w komunikacie wydanym przez MasterCard. Nie wiadomo czy problemy techniczne występowały tylko pierwszego dnia kwietnia czy miały miejsce też w inne dni. Jest to sprawdzane.
Pieniądze zostaną zwrócone do 30 dni
MasterCard przeprasza za kłopot i jednocześnie zapewnia, że żaden z klientów nie straci swoich pieniędzy. Kiedy mogą spodziewać zwrotu pieniędzy na konto? Do 30 dni od wykonania transakcji. Może nastąpić to jednak znacznie szybciej. Wszystko jest zależne od poszczególnych banków, które będą odpowiedzialne za dokonanie zwrotu.
Biuro prasowe MasterCard podkreśla, że wbrew niektórym doniesieniom problem nie dotyczył wszystkich kart ani wszystkich transakcji. Skala zjawiska nie jest dokładnie znana, a osoby, których transakcje zostały podwójnie zaksięgowane, nie muszą składać indywidualnych reklamacji w swoich bankach. Środki zostaną zwrócone automatycznie na rachunek bankowy.
sm. / Express-Miejski.pl
REKLAMA
REKLAMA