Jak uchronić się przed nierzetelnymi sprzedawcami? Jak reklamować zakupione towary? Jaka jest różnica pomiędzy zaliczką a zadatkiem? Odpowiedzi na te pytania i inne zagadnienia związane z ochroną praw konsumenta można było poznać na spotkaniu z Powiatowym Rzecznikiem Konsumenta.
Spotkanie z Powiatowym Rzecznikiem Konsumenta Bożeną Sielską zorganizowane zostało przez Zarząd Rejonowy w Środzie Śląskiej Polskiego Związku Emerytów, Rencistów i Inwalidów i odbyło się w średzkim Domu Kultury. W minioną środę 3 listopada kilkunastu seniorów wysłuchało wykładu z zakresu praw konsumenta. Zachęcamy do korzystania z możliwości, jakie daje nam prawo. Jeśli jednak mamy problem z egzekwowaniem przysługujących nam uprawnień, czy roszczeń wynikających z tytułu umów pomiędzy nami – konsumentami, a sprzedawcami towarów i usług, możemy skorzystać z pomocy specjalistów. Jeśli sprzedawca nie chce zwrócić pieniędzy, odmawia przyjęcia reklamacji wadliwej rzeczy wtedy można liczyć na bezpłatną pomoc miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów. Ponadto porady udzielane są pod bezpłatnym numerem infolinii 800 800 008.
mk/Express-Miejski.pl
REKLAMA
REKLAMA