POWIAT ŚREDZKI
Echo Średzkie

Prawo klienta do reklamacji nie może być ograniczane

Bożena Sielska [archwium] fot.: bom

Reklamacja bez paragonu jest możliwa. Nie wolno też sugerować, że nie będzie możliwości jej złożenia w przypadku utraty paragonu – przypomina Bożena Sielska, rzecznik praw konsumentów.

- Jeżeli kupiony towar ma wadę, masz prawo złożyć reklamację, żądając doprowadzenia towaru do stanu zgodności z umową (przez naprawę lub wymianę) lub zwrotu całości lub części pieniędzy. Podstawą reklamacji może być rękojmia albo gwarancja – informuje Bożena Sielska, rzecznik praw konsumentów w Środzie Śląskiej.

Sprzedawca nie może uzależniać przyjęcia reklamacji od dostarczenia paragonu fiskalnego. Zgodnie z prawem podstawą złożenia reklamacji jest wada zakupionego towaru lub usługi. Paragon jest jednym z wielu możliwych dowodów zakupu, jaki konsument może przedstawić sprzedawcy zgłaszając reklamację. Gdy paragon zniszczył się, wyblakł albo zaginął, dowodem może być np. potwierdzenie płatności, wyciąg z rachunku bankowego, mejla, czy zeznanie świadków.

W przypadku problemów można wysłać mejla do Bożeny Sielskiej, powiatowego rzecznika konsumentów: rzecznik.konsumentow@powiat-sredzki.pl lub zadzwonić pod numer tel. 71 396 89 34. Warto też skorzystać z bezpłatnej pomocy dla konsumentów: porady@dlakonsumentow.pl, infolinia 800 889 866.

bom

REKLAMA


REKLAMA