POWIAT ŚREDZKI
Echo Średzkie

Dobór części samochodowych przez internet – czy warto?

zdjęcie ilustracyjne fot.: sxc.hu

Internet stał się konkurentem dla tradycyjnych kanałów sprzedaży. Nawet części samochodowe kupowane są przez internet przy wykorzystaniu funkcjonalnych porównywarek.

Modyfikacje rynku motoryzacyjnego

W sieci internetowej można dziś kupić niemalże wszystko. Klienci przekonali się, że kupowanie części i akcesoriów samochodowych w trybie online jest wygodne i opłacalne. Według CBOS przynajmniej jednorazowe zakupy online deklaruje 47 proc. ankietowanych Polaków, podczas gdy 6 lat temu było ich o 22 punkty procentowe mniej (http://serwisy.gazetaprawna.pl/nowe-technologie/artykuly/801387,cbos-coraz-wiecej-polakow-korzysta-z-internetu.htm).

Dlatego handlowcy, chcąc zwiększać swój udział w rynku, powinni rozszerzać oferowany zakres usług przy jednoczesnej szerokiej dystrybucji i sprzedaży internetowej. Kluczem do sukcesu na rynku motoryzacyjnym jest łączenie usług sprzedażowych z pomocą przy doborze części samochodowych i usługą naprawy auta. W taki sposób działa m.in. serwis Oponeo.pl, oddając do dyspozycji klientów aplikację doboru opon do konkretnego modelu auta oraz usługę montażu opon w wybranym punkcie w pobliżu miejsca zamieszkania klienta.

„Internetowe sklepy z częściami i akcesoriami samochodowymi zdobywają coraz silniejszą pozycję na rynku. W sieci zaopatrują się zarówno warsztaty, jak i klienci indywidualni”– czytamy na stronie MotoFocus.pl (http://motofocus.pl/nowosci/12221/rosnie-sprzedaz-czesci-samochodowych-przez-internet).

Czy warto?

Kupowanie części samochodowych przez internet, u niezależnych dystrybutorów jest korzystne z punktu widzenia właściciela samochodu lub warsztatu świadczącego usługi naprawy pojazdów. Zwykle e-sklep jest w stanie zaoferować niższe ceny części i akcesoriów samochodowych niż sklep stacjonarny, a tym bardziej autoryzowany serwis danej marki. Jeśli chcemy zaoszczędzić, ale jednocześnie nie jesteśmy skłonni do rezygnacji z komfortu poruszania się swoim samochodem, powinniśmy zaopatrywać się w części, opony, felgi i akcesoria do naszego auta w sieci. Dodatkowym atutem e-handlu motoryzacyjnego jest to, że serwisy internetowe są w stanie zaoferować znacznie szerszy zakres asortymentu niż sklepy stacjonarne, dla których ograniczeniem będzie chociażby powierzchnia magazynowa i ekspozycyjna punktu handlowego.

Kupując opony, części samochodowe lub gadżety do auta w sieci, konsument może zgromadzić wszystkie niezbędne informacje i opinie o danych produktach, a na ich podstawie podjąć najlepszą decyzję zakupową. Klienci lubią wiedzieć, co kupują, dlatego też poszukują jak najwięcej danych o kupowanym towarze.

„Wiedzą, czego chcą. Dzięki temu wybierają najlepszy produkt w stosunku do danej ceny – to oznacza, że wciąż szukają najbardziej atrakcyjnej cenowo oferty, ale za tę cenę chcą mieć opony jak najlepszej jakości.”– mówi Armand Dahi, dyrektor zarządzający na region Europy Wschodniej w Bridgestone (http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Polscy-kierowcy-kupuja-tanie-opony,wid,16737975,wiadomosc.html?ticaid=113389).

silesiansport.pl

REKLAMA


REKLAMA