W Malczycach opracowano druki tzw. deklaracji śmieciowych, które będą musieli wypełnić mieszkańcy. Każdy właściciel posesji będzie musiał złożyć dokument w urzędzie gminy do 20 marca. Czasu pozostało niewiele.
W gminie trwają prace związane z wprowadzeniem znowelizowanej ustawy o utrzymaniu porządku w gminach. Od 1 lipca tego roku gminy w Polsce przejmą obowiązki wywozu śmieci. Rada gminy podjęła uchwały określające sposób sortowania, określając stawkę oraz częstotliwość wywozu nieczystości z posesji. Opracowała również druk deklaracji, którą każdy właściciel powinien wypełnić i pozostawić w urzędzie do 20 marca.
Najczęściej zadawane pytania w sprawie deklaracji:
- Gdzie można odebrać dokument?
- W sekretariacie Urzędu Gminy w Malczycach pokój 18. Można też pobrać przez internet na stronie www.malczyce.wroc.pl. Deklaracje zostały też rozłożone w sklepach.
- Czy małżeństwo, które jest współwłaścicielem posesji ma wypełnić dwie deklaracje?
- Małżeństwo wypełnia tylko jedną.
- Co zrobić w przypadku nieuregulowanych spraw spadkowych np. dom jest po rodzicach lub dziadkach i jest brak prawnego właściciela?
- Wypełniając deklarację w części B zakreślamy „inny podmiot”, w części C należy wpisać osobę, która obecnie zajmuje nieruchomość.
- Kto składa deklarację w przypadku wspólnot mieszkaniowych oraz mieszkań zarządzanych przez spółdzielnie mieszkaniowe?
- Jedną wspólną deklarację składa zarządca lub administrator wspólnoty mieszkaniowej lub spółdzielni mieszkaniowej.
- Kto składa deklarację w mieszkaniach komunalnych?
- Deklaracje w imieniu mieszkańców, w których nie ma utworzonych wspólnot, składa zarządca czyli Malczyckie Usługi Komunalne.
- W jaki sposób gmina sprawdzi ilość faktycznie zamieszkałych osób?
- Każda deklaracja zostanie sprawdzona pod względem prawidłowości wypełnienia formularza oraz analizie pod względem ilości osób zameldowanych. W przypadku różnic i braku oświadczeń zostaną wszczęte procedury wyjaśniające.
- Jaka będzie częstotliwość wywozu śmieci z posesji?
- Odbiór niesegregowanych odpadów komunalnych z nieruchomości obejmujących budynki wielorodzinne odbywać się będzie nie rzadziej niż raz na tydzień. Częstotliwość odbioru stałych odpadów komunalnych zbieranych selektywnie w zabudowie wielorodzinnej wynikać będzie z rzeczywistego napełnienia pojemnika, jednak nie rzadziej niż 2 razy w miesiącu.
- Co z odpadami, które nie zmieszczą się w pojemnikach?
- W zamian za opłatę od właściciela nieruchomości odbiera się każdą ilość następujących odpadów: niesegregowane odpady komunalne, odpady selektywne z podziałem na mokre i suche. Dodatkowo można samodzielnie przywieźć odpady (np. remontowe, zużyte opony, meble itp.) do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych, który zostanie zorganizowany w Malczycach na terenie oczyszczalni ścieków.
Jutro ciąg dalszy trudnych pytań
Jacek Bomersbach
REKLAMA
REKLAMA