Przez Miękinię, Malczyce i Środę Śląską ma przejeżdżać pociąg pasażerski z maksymalną prędkością 120 kilometrów na godzinę. Chodzi o zmodernizowany Elektryczny Zespół Trakcyjny (ETZ), który będzie osiągał dużą prędkość na wyremontowanych torach.
ETZ ma kursować między Wrocławiem a Węglińcem. Jest on zmodernizowaną jednostką EN-57 AL. Remont pociągu kosztował 8 mln zł. Za tę kwotę wymieniono silniki i w całości odnowiono wagony. Wymieniono układ hamulcowy i zastosowano nowy system odpalania lokomotywy. Oprócz tego w środku odnowiono siedzenia i zamontowano klimatyzację. W przedniej i tylniej części składu znajdują się stojaki na rowery.
- Cały pociąg jest klimatyzowany. Zamontowano WiFi i podróżni będą mogli korzystać z internetu. Wyremontowano toalety. Jedna z nich przystosowana jest dla osób niepełnosprawnych. W środku i na zewnątrz składu zamontowano kamery – tłumaczy pracownik PKP.
Pociąg ma się pojawić na szlaku Wrocław – Węgliniec za kilka dni. Dużą prędkość będzie mógł rozwijać na wyremontowanym szlaku E30. Jednostka znalazła się w ofercie Przewozów Regionalnych na Dolnym Śląsku.
bom
REKLAMA
REKLAMA