Dzieci to największy skarb ludzkości. Warto o tym pamiętać szczególnie przed Świętami Bożego Narodzenia. Tym bardziej, że pomoc nie musi wiele kosztować, aby była skuteczna kiedy wspierają ją największe światowe organizacje – UNICEF, Save the Children i IKEA Foundation. Zasady są proste: od każdej pluszowej zabawki zakupionej w IKEA na całym świecie odprowadzane jest jedno euro na rzecz wsparcia programów edukacyjnych dla dzieci w krajach rozwijających się. Działanie wrocławskiej IKEA ma dodatkowo wymiar lokalny.
Program „1 euro to majątek” wystartował w 2003 roku. W tym czasie, w ponad 40 krajach świata udało się zebrać oraz przekazać organizacjom UNICEF i Save the Children ponad 47.5 mln euro.
- Przekazując 1 euro od każdego pluszaka wiemy, że przyczyniamy się do urzeczywistnienia podstawowych praw przysługujących dzieciom. Dotychczas nasz program, którego celem jest przede wszystkim zapewnienie dostępu do wysokiej jakości edukacji objął 8 milionów dzieci. W ramach ubiegłorocznej edycji IKEA Foundation zebrała rekordową sumę 12,4 miliona euro, z czego 281.875 euro w Polsce – mówi Anna Grzechnik, koordynator akcji we wrocławskim sklepie IKEA. Warto uzmysłowić sobie fakt, że 1 euro wystarczy, by zapewnić podręczniki i przybory do pisania pięciorgu dzieciom z krajów rozwijających się.
Do 29 grudnia 2012 roku każda osoba, która kupi w IKEA pluszową zabawkę dołoży swoją małą cegiełkę do rozwoju edukacji najmłodszych w krajach najbardziej potrzebujących pomocy. Ale akcja szwedzkiej firmy ma również swój wymiar lokalny. Dolnoślązacy mają szansę przyłączyć się do tej inicjatywy.
– Po zakupieniu pluszaka i tym samym wsparciu akcji kwotą 1 euro, zabawkę można wrzucić do specjalnego pojemnika znajdujących się we wrocławskim sklepie IKEA. Wszystkie zebrane w ten sposób pluszaki zostaną podarowane najmłodszym pacjentom Kliniki Onkologii i Hematologii Dziecięcej we Wrocławiu – dodaje Anna Grzechnik. Tym samym zakupionym pluszakiem można wesprzeć zarówno dzieci wykluczone społecznie w odległych częściach globu, jak i nasze, wrocławskie maluchy. Podczas ubiegłorocznej akcji klienci w całej Polsce przekazali niemal 7.000 zakupionych pluszaków, które zostały podarowane dzieciom, pozostającym pod opieką różnych organizacji w kraju.
W tym roku grono pluszaków wśród których możemy wybierać powiększa się. Do znanych i lubianych maskotek, takich jak brokuł i marchewka, myszka i miś dołączają leśni przyjaciele – pacynki: jeżyk, niedźwiedź i sowa, które pobudzają ciekawość świata i pokazują, że warto dbać o środowisko naturalne.
IKEA Foudation współpracuje z UNICEF już od 20 lat. Do końca 2012 roku dzięki środkom przekazanym organizacji – w wysokości 108 milionów euro – korzyści odniesie ponad 74 miliony dzieci na całym świecie.
Więcej informacji i szczegółów na www.ikea.pl
mat.prasowe
REKLAMA
REKLAMA