Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej (RZGW) we Wrocławiu, chce w latach 2012-2014 zmodernizować bulwary miejskie i zwiększyć przepustowość Odry w rejonie kilku wrocławskich mostów.
Udrożnienie koryt i kanałów ma poprawić bezpieczeństwo powodziowe Wrocławia. Dzięki przystosowaniu jazów i innych urządzeń hydrotechnicznych przez miasto bezpiecznie będzie mogła przejść fala powodziowa. RZGW zamierza zmodernizować kanał powodziowy od jazu Bartoszowice do ujścia starej Odry.
- Kolejne zadania to: udrożnienie starej Odry od dolnego stanowiska jazu Psie Pole do mostów kolejowych Poznańskich oraz przystosowanie stopnia Rędzin do przepuszczania wód powodziowych. Bezpieczeństwo ma poprawić również przebudowa koryta Odry na odcinku od mostów Poznańskich do ujścia Widawy – wylicza Magdalena Łońska, rzeczniczka RZGW.
Wszystkie urządzenia, groble, mosty i jazy są częścią tzw. Wrocławskiego Węzła Wodnego (WWW), który jest największy w Polsce i jeden z największych w Europie. Tworzy go 7 sztucznych kanałów, odnóg i bocznych ramion Odry, które są zabudowane urządzeniami i budowlami wodnymi dla celów przeciwpowodziowych, żeglugowych i przemysłowych. Węzeł został zaprojektowany na bezpieczny przepływ fali kulminacyjnej o przepływie do 2400 metrów sześciennych na sekundę. Maksymalny przepływ w czasie powodzi z 1997 r. wyniósł ponad 3 tysiące 600 metrów sześciennych.
bom
REKLAMA
REKLAMA